Dwuwarstwowa DFBE A A A

Antykorozyjna dwuwarstwowa izolacja epoksydowa DFBE wg PN-EN ISO 21809-2 oraz CAN/CSA – Z245.20.

System Dual layer – Dual Fusion Bonded Epoxy na rurach stalowych przeznaczonych do przesyłu produktów ropopochodnych stosowanych do przewiertów i odwiertów w przemyśle petrochemicznym oraz budowy rurociągów w trudnych warunkach eksploatacyjnych.


Specjalnie zaprojektowane materiały tworzące powłokę DFBE  zapewniają doskonałe właściwości plastyczności, które pozwalają na gięcie rur na zimno bez powodowania szkód dla integralności powłoki w trakcie budowy i montażu, również w zimie.


Stosowane są dwa typy powłoki DFBE :

  1. epoksyd + modyfikowany epoksyd
  2. epoksyd + poliester (na bazie EP dający ochronę przeciw promieniowaniu UV)


Wymagana grubość zależy od warunków eksploatacji -  całkowita  grubość od 600 do 1200 µm.


Stosowane są następujące grubości warstw:

  1. Pierwsza warstwa   od 200 do 400 µm
  2. Druga warstwa         od 400 do 800 µm


Proces technologiczny składa się z następujących operacji:

  1. Oczyszczenie strumieniowo-ścierne powierzchni rury stalowej do klasy czystości Sa 2 ½  wg PN-EN ISO 8501-1.
  2. Nagrzanie indukcyjne  rury do ok. 230 ° C.
  3. Napylenie  elektrostatyczne  warstwy pierwszej – proszku epoksydowego systemu wg specyfikacji producenta.
  4. Napylenie elektrostatyczne warstwy drugiej  -w trakcie żelowania  proszku warstwy pierwszej-  zmodyfikowanego proszku epoksydowego  lub żywicy poliestrowej  systemu wg specyfikacji producenta.


Dwuwarstwową zewnętrzną izolację epoksydową DFBE na rurach stalowych cechuje:

  • bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne i mechaniczne
  • bardzo silne wiązanie chemiczne między warstwami
  • zewnętrzna warstwa może być dobrana dla  właściwości antypoślizgowych
  • odporność na wysokie temperatury    
  • dobra odporność chemiczna
  • odporność  na uderzenia, ścieranie i przenikanie
     
Izostal SA 2014 | All Rights Reserved Tel. +48 77 405 65 00
Opolska 29, 47-113 Kolonowskie, Poland Fax +48 77 405 65 01
KAPITAŁ ZAKŁADOWY OPŁACONY 65.488.000 PLN
Pełna wersja serwisu